Argie 15 on ollut käytössä nyt kolmen vuoden ajan. Tänä aikana on tähän kevytveneeseeen tullut tehtyä muutamia pieniä parannuksia.
Aikaisemmin purjeiden nostoköydet sidottiin etuosassa maston juurella oleviin knaapeihin. Etupurjeen köydet myös ohjattiin eteen penkissä oleviin köysilukkoihin. Eli siis vahvasti ajateltu niin, että etupenkillä istuva hoitaa purjeiden nostamisen ja etupurjeen kiristelyt. Jos miehistöä on, niin tämähän on hyvä asia; jaetaan hommia usean kesken. Tosin yksin mentäessä on melkoisen hankalaa käydä koukkimassa edessä.
Tämä tuli fiksattua kahdella muutoksella. Nyt takaa käsin saa nostettua purjeet ja hallittua etupurjetta. Maston juureen on sen ympäri kiinnitetty pylpyrät narulla, jotka ohjaavat nostoköydet taakse.
Taakse tuli asennettua u-lenkki. Tätä voi käyttää kiinnityksessä tai ankkurin kanssa.
Vasempaan kylkilistaan oli tullut pieni halkeama siihen kohdalle, mistä vene sidotaan liinalla. Ei estänyt millään lailla käyttöä, mutta fiksataan nyt. Venettä korjatessa en ollut vaihtanut kaikkia kylkilistoja uuteen, vaan suurimmaksi osaksi jäi vanhat, joiden pehmeät osat oli vaihdettu. Tähän kohtaan oli jäänyt pehmeämpi kohta. Poistin pehmeän aineksen, sahasin ja liimasin tilalle uudet palat, ja hioin ne muotoonsa, ja laitoin päälle 2 kerrosta lasikuitua pidemmältä matkalta.
Lisäksi peräsimen kitkaa saa nyt säädettyä peräsinlukolla. Saman mallin mukaan tehty kuin esimerkiksi tässä youtube videossa. Tämä helpottaa varsinkin yksinpurjehdusta, kun peräsimestä voi päästää hetkeksi irti. Lukossa siis peräsimen kitkaa voi säädellä vetämällä elastista narua kireämmälle ja löysemmälle.
Moottorina toimii tällä hetkellä vanha 2-tahtinen suzuki dt 2.2. Ei täydellinen moottori, mutta erittäin kevyt. Voisi olla hiljaisempikin, mutta selvästi hiljaisempi kuin aiempi kiinalainen ilmajäähdytteinen ”john gardner 5.8”, joka oli valtavan äänekäs.